Nasze przedszkole jest placówką z oddziałami integracyjnymi, otwartą na potrzeby dzieci i ich rodziców. Pragniemy stworzyć dzieciom warunki wszechstronnego rozwoju na miarę ich potrzeb i możliwości. Dostarczamy wiedzę i umiejętności niezbędne do powodzenia w nauce szkolnej, przygotowujemy je do wykorzystania swoich mocnych stron oraz pokonywania własnych słabości.
Dbamy o to, aby dzieci w naszym przedszkolu rozwijały się w atmosferze ciepła, zrozumienia i tolerancji, miały poczucie własnej wartości, czuły się akceptowane i szczęśliwe.
Nasze Przedszkole jest przedszkolem ogólnodostępne z grupami integracyjnymi, w których mogą przebywać dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jest wyposażone w gabinety terapeutyczne i nowoczesny sprzęt multimedialny. Posiada wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną do kształcenia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: oligofrenopedagogów, logopedę, surdopedagoga, terapeutów SI ,terapeutów arteterarpii i choreoterapii, terapii reki , muzykoterapeutów, pedagogów specjalnych, psychologa. Prowadzimy zajęcia metodami: krakowską, behawioralną, logorytmiki, totalnej komunkacji, audytywno-werbalnej, Densona i inne. Placówka prowadzi stymulację ogólnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dziecka obciążonego deficytami i dysharmonią rozwojową oraz wczesne wspomaganie dziecka. Rozwijamy zainteresowania i umiejętności dzieci zdolnych i szczególnie utalentowanych.
W roku szkolnym 2020/2021 w przedszkolu funkcjonuje sześć grup, z czego pięć to grupy integracyjne .
DYREKTOR - mgr Iwona Gerus
KADRA PEDAGOGICZNA:
Grupa - A„Puchatki” integracyjna (5-6- latki)
1. Monika Lipińska
2. mgr Mariola Tyszkiewicz – oligofrenopedagog, trener umiejętnosci społecznych
3. mgr Maria Wiszenko -nauczyciel współorganizujacy pracę w grupie, oligofrenopedagog, wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci z autyzmem i zespołem Aspargera , trener umiejętnosci społecznych
Grupa B (4-5 latki)
1. mgr Alicja Mikołajewska
2. mgr Agata Leszczyńska
Grupa C integracyjna (3- latki)
1. mgr Urszula Jakowanis
2. mgr Iwona Gerus- oligofrenopedagog-edukacja i rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu, trener umiejetnosci społecznych, wczesne wspomaganie rozwoju
3.mgr Anna Ciechalska- - nauczyciel współorganizujacy pracę w grupie, oligofrenopedagog-edukacja i rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu, trener umiejetności społecznych, wczesne wspomaganie rozwoju.
Grupa E- integracyjna ( 4-5-6 latki)
1. mgr Janina Piasecka
2. mgr Emilia Aurelia Szmitko- psycholog, terapeuta, trener umiejętności społecznych
3. mgr Agnieszka Bondziul – nauczyciel współorganizujacy pracę w grupie, logopeda, oligofrenopedagog-edukacja i rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
Grupa D integracyjna (5-6 latki)
1. mgr Beata Jastrząb-
2. mgr Katarzyna Żytyniec- oligofrenopedagog, wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci z autyzmem i zespołem Aspargera
3 .mgr Agnieszka Polakowska -nauczyciel współorganizujacy pracę w grupie, logopeda, surdopedagog, pedagog specjalny
Grupa F integracyjna (4-5 latki)
1. mgr Barbara Tybuś-Banaś
2. mgr Jolanta Duba- pedagog rewalidacji, terapeuta Integracji Sensorycznej
3. mgr Ewa Drzymkowska - nauczyciel współorganizujacy pracę w grupie, wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci i uczniów z autyzmem, terapeuta Integracji Sensorycznej, trener Biofeedbacka.
EDUKACJA
Wspomagamy rozwój i edukację dzieci zgodnie z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego i wykazem programów dopuszczonych do użytku w naszym przedszkolu. Realizujemy zajęcia: umuzykalniające, rozwijające intelektualnie (mowa, pojęcia matematyczne), artystyczne i ruchowe.
Przygotowujemy dzieci do konkursów: muzycznych, plastycznych, recytatorskich.
Nasza oferta edukacyjna obejmuje również:
- zajęcia realizowane w ramach wczesnego wspomagania rozwoju,
- zajęcia indywidualne (rewalidacyjne),
- praca pedagogiczna oparta na indywidualnych programach terapeutycznych i metodach dostosowanych do potrzeb dziecka,
- pomoc psychologiczno – pedagogiczną w tym: zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze, korekcyjno- kompensacyjne, rozwijające uzdolnienia
- zajęcia logopedyczne,
- trening umiejętności społecznych,
- zajęcia umuzykalniające,
- zajęcia teatralne,
- zajęcia plastyczne
- muzykoterapię,
- nauczanie indywidualne,
- katechezę,
- język angielski.